Ostatna mila
Największe oszczędności to optymalne planowanie transportu.
Transport pochłania lwią cześć kosztów każdego biznesu. A w szczególności ten najbardziej skomplikowany: o niepowtarzalnych trasach, do unikalnych odbiorców, gdy mamy towary o różnych gabarytach i wolumenie, ze specyficznymi wymaganiami
na pojazdy a jakby było mało klienci oczekują na dostawy o różnych godzinach.
Rozwiązaniem jest CabMan Dystrybucja który tak układa plan transportu, aby kosztował jak najmniej.
Maksymalne wykorzystanie floty
Pojazdy o maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni ładunkowej są tańsze i potrzeba ich mniej
Minimalny dystans
System tak pogrupuje ładunki na pojazdy aby sumaryczny dystans był jak najmniejszy
Branże
Wszędzie tam, gdzie trzeba coś rozwieźć lub przywieźć: dystrybucja produkcji, wszelkiego rodzaju hurtownie, ale także kurierzy i firmy odbierające np odpady
Efekty widoczne natychmiast
Wynikiem zastosowania programu jest optymalny plan który daje wymierne oszczędności już pierwszego dnia
Jak rozwiązać (prawie) nierozwiązywalne
Problem wydaje się być wielowymiarowy i skomplikowany dlatego trzeba rozłożyć go na czynniki pierwsze. Oto podstawowe pojęcia i terminy

Zlecenia
Podstawowym zadaniem działu dystrybucji jest rozwiezienie zlecenia pod pewien adres. Zlecenia mogą być zaimportowane z pliku z automatycznym geokodowaniem czyli zamianą adresów na koordynaty GPS.
Rozmiar
Rozmiar zlecenia jest określony w dowolnych jednostkach i może być dwuwymiarowy np ilość miejsc paletowych oraz waga w kg.
Czas obsługi
Czas rozładunku lub załadunku zlecenia w miejscu docelowym wraz z niezbędnymi formalnościami.
okno dostawy
Czas dostępności miejsca ze względu na godziny pracy lub termin dostawy. Gdy okno wynosi kilka dni, można wstrzymać się z dostawą dopóki nie pojawi się w okolicy więcej zamówień, aby przestrzeń ładunkowa pojazdu była lepiej wykorzystana.
Specjalności
Unikalne cechy wymagalne od pojazdu ze względu na ładunek np chłodnia, winda, pasy lub miejsce docelowe np. solo, scislecentrum
Pojazdy
Do przewozu zleceń służą pojazdy. Pojazdy w ramach floty mogą różnić się od siebie wielkością i innymi parametrami. Można też użyć pojazdów wirtualnych, które będą pojazdami przewoźników
Pojemność
Określa wielkość pojazdu w takich samych jednostkach co zlecenia. Pojemność ta w rozwiązaniu dla żadnego wymiaru nie może być przekroczona.
Koszt użycia
Ile kosztuje kilometr, godzina jazdy oraz użycie każdego pojazdu? Auta małe są zazwyczaj tańsze w eksploatacji, ale zabierają mniej ładunku
Maks. czas trasy
Czy trasy muszą się skończyć w ramach jednego dziennego czasu jazdy kierowcy? Trasy realizowane transportem obcym zazwyczaj nie muszą wracać na bazę.
SPECJALNOŚCI
Cechy specyficzne dla danego auta np posiada windę, chłodnię, może wjechać do ścisłego centrum. Cechy te mogą być wymagalne przez zlecenia.
Magazyny
Domyślnie system zakłada jeden magazyn, ale umożliwia też optymalizację dla wielu magazynów. Jeśli zlecenia nie dotyczą specyficznych produktów pod zamówienie a dostaw wolumenu jednorodnego materiału, to system obliczy z którego magazynu najtaniej jest go dostarczyć. Wtedy należy też określić które pojazdy zaczynają trasę z którego magazynu.
W drogę!
Po zaimportowaniu wszystkich zleceń, pojazdów i pozostałych ograniczeń wystarczy tylko kliknąć „Przelicz” aby system CabMan obliczył optymalny plan transportu.
dokładny przebieg tras
Rozwiązanie zawiera dokładną trasę pojazdu z oczekiwanymi godzinami przyjazdu i odjazdu ze zleceń i dystansami między punktami
TRYB RĘCZNEJ EDYCJI TRAS
Każdą trasę można dowolnie tworzyć, modyfikować przydział zleceń i obliczyć optymalną kolejność w ramach przydzielonych punktów
utworzenie zlecenia cabman
Z każdej trasy pojazdu można utworzyć zlecenie transportowe w programie cabman a potem wysłać je na telefon kierowcy lub na maila przewoźnika
STatystyki
Dla każdego rozwiązania są tworzone statystyki jakościowe z dystansu, wykorzystanej przestrzeni ładunkowej pojazdów i koszcie rozwozu na jednostkę towaru